Grönt är skönt

Lite senare idag ska jag till Willys med uppdraget att botnaisera bland grönsakerna. Ambitionen är att hitta något nytt och fräscht. Veckans tema på Viktväktarna har just varit att fylla på med nya gröna skönheter, och det är ju bäst att leva som man lär. Utmaningen för mig blir att hitta något nytt som känns rimligt att tillaga. Har dreglat framför Vegoteket, du milde vad goda rätter det finns. De är helt vegetariska förvisso men vem har sagt att det måste vara kött till var måltid? Tills jag kommer hem med min nya gröna skönhet vill jag tipsa om grönsakerna i frysdisken och särskilt min favorit - broccoli. Fungerar utmärkt att strö över matlådans innehåll och vips får du grönsaker till maten och lite kyleffekt tills maten hamnar i kylen igen. På med skorna, ut i solen och mot Willys!

Butternutpumpa, en ny upptäckt under hösten 2013.
 
 
Coachen lagar mat, Coachen och viktväktarna, Coachen tipsar | Grönsaker, Mättande dag, Utmaningar | |
#1 - - GoForFit:

Gott! :)

Upp