Ni må tro att jag är stolt!

-1,4 kg stod vågen på...eller ja den visade 60,7 kg. Men nästan 1½ kilo på en vecka, det är vad jag kallar för bra jobb! Tjohooo! Var spänd inför dagens möte på ViktVäktarna och det gick ju vägen så nu lever jag i min lyckobubbla för resten av kvällen :)

Vi kom att prata om sommarens alla fester, bröllop och studentmottagningar med bufféer och deserter m.m. Då tänkte jag på en "billigare" variant av färdigköpt potatissallad som är minst lika god och jag tänkte dela med mig av receptet här..

Krämig potatissallad
4 port.

10 kokta potatisar
1 purjolök

3 msk lättmajonäs
1 dl kesella lätt
2½ dl lättfil
1-2 msk grovkornig senap
2 msk dill/gräslök
salt och peppar

Tärna potatisen och finstrimla purjolöken. Blanda ihop detta med övriga ingredienser.
Gör gärna potatissalladen några timmar innan servering och låt den stå i kylen.


Dagens möte fick mig att tänka på saker som jag faktiskt ändrat i mitt beteende. Gällande bufféer så tar jag nästan alltid ett varv runt bordet för att kolla in alla läckerheter, då behöver jag inte komma fram till mina favoriter med full tallrik. Det jag också har ändrat på är drycken till maten. Oftast blir det vatten för hej och hå vad mycket kallorier det är i vitt gott vin.

Nu ska jag fortsätta att vara i min lyckobubbla :)
En klapp på axeln till mig!

7 hg kvar, inte ens 1 kilo!
Mot 60 kg!
| |
#1 - - Anonym:

Haha, så tokigt att jag såg inte såg vem det här var först utan började läsa igenom bloggen. Snacka om att jag hajade till när jag såg att du skrivit om hultsfredgk! Scrollade upp direkt och då såg jag ju att det var du :).

Trodde ju inte det var någon från trakterna liksom ;). Jag har några kilon jag vill gå ner, rättare sagt fyra kilo... Men det går upp och ner, tycker jag står mer eller mindre still. Frustrerande!

Upp