Vårens 12 veckor

Låt oss prata lite om våren som drabbat oss alla. Sociala medier blommar av krokus, snödroppar och blåsippor. Bild efter bild visar också solsken och lyckliga miner. Jag har tagit mig ut på min första löprunda, känt doften av grillad krov och svettats i min vinterjacka. Våren är här, den pågår i 12 veckor sedan är det 1 juni. Än är det många veckor kvar, jag vet, men våren är tiden då jag ofta gör ett ryck eller lägger extra fokus på en företeelse. I år är det smarta matval och att behålla träningen som god, väl inarbetad rutin. Mina veckor delar jag upp i etapper om 3 veckor vardera. Det får inte bli för långa sektioner, då blir jag uttråkad. Period 1 ger jag mer fokus till träning, målet är att checka av fyra pass på gymmet/vecka. Om tre veckor börjar period 2, om 12 veckor är det sommar.  
 
Bild från promenad runt sjön, förra våren.
| |
Upp