Det är lätt att vara efterklok!

Veckan började bra, jag var laddad! Måndag, tisdag, onsdag..inga problem. Torsdag kom jag hem med nybakat bröd från min sambos farmor och hur gott är det inte att äta nybakat bröd med mycket smör på? Mitt svar är jättegott, tog 2 mackor (kanske slank det ner en till) med smör på och bara gottade mig. Det känndes förtillfället okej eftersom jag visste att jag hade både min veckobonus och att jag hade tränat hårt i veckan.

Sedan kom fredagen, den underbara fredagen med alla överraskningar man kan tänka sig! Var på jobbet en sväng och fick meddelande "fest här ikväll" av en kompis. Blev sugen men tänkte att "jag kanske åker". Kom hem och blev allt mer sugen, min sambo lagade fredags-mys-mat och tog sig en öl till det. Gissa vad jag gjorde? Jag tog också en öl! (aj då!) Efter den ölen blev jag ännu mer sugen på att åka på fest så jag styrde lite och tillsist hamnade jag på festen med några öl i en kasse och senare under kvällen var dom i min kropp. (skit också tänker jag idag...)

Helgen tar ju inte slut med fredagen, nej då, sen kommer lördag. Fika med kaffe och chokladpralliner (varför köper jag det när jag vet att jag kommer äta upp alla som blir kvar??) med mina föräldrar. Låter kanske inte så farligt men kvällen avslutas med en pizza från TreKronor. Nu är all veckobonus förbrukad för läääängesedan och det jag tränat i veckan är förgäves i vikt-nedgångs-synvinkel.

När jag skulle gå och lägga mig igår kväll (lördag) så gick det upp för mig att SHIT DET ÄR JU BARA TVÅ VECKOR KVAR TILL DEADLINE!!! Ghaaaa! Ynka 500 g kanske du tänker men jag tänkte OH HERREGUD!! HUR SKA JAG KLARA DETTA?? Jag fick min sambo att lova hjälpa mig på alla tänkbara sätt. Han är snäll och ställer upp och lovade att vi inte ska ha något godis hemma under dessa två veckor och att inte köpa helggodis (fast jag kan ju äta när du inte ser, sa han och skrattade). Så vi tummade på detta och gick sedan o la oss för en god natts sömn.

Filurade på vad som skulle kunna hjälpa mig dessa två veckor:
  • Jag checkade kalendern och såg att träningen 4 dagar/vecka skulle kunna genomföras utan att störas av jobb eller andra möten.
  • Kanske skulle jag ta morgonprommenader några av mornarna under dessa två veckor?
  • Ska jag verkligen behöva skriva upp alla måltider jag äter, frukost, lunch, middag och mellanmål och bestämma vad de ska innehålla på förhand?
  • Tillsist kom jag på mina lappar.. dessa ser du på bilderna!



Lapparna finns i skafferiet där vi oftast har godis och alkohollager, i kylen och i torrvaruskafferiet där man kan hitta pocorn och russin..


På lapparna står det "Sugen på något? Ta ett glas vatten eller en frukt! :)" Hoppas det får mig att tänka efter innan jag grabbar tag i vad som att äta för jag är sugen.

Vad har du för knep?


Så idag, söndag, blir det att planera veckans födointag noggrant. För om två veckor den 4 oktober är det dags att ha sprängt gränsen på 60 kg!

| |
#1 - - Grannen:

Det är roligt att läsa din blogg och du är ju super duktig som gått ner och nästan nått ditt mål! =)

men vad vore livet om man var tvungen att tänka på vad man äter hela tiden? ;) så det kan du allt unna dig! vi syns på powersticken i morgon!

Kram L.

#2 - - Sandra:

Tack så mycket Louise :) men vad vore livet om man var tvungen att tänka på vad man äter hela tiden, skriver du. Ja, kanske vore livet lite enklare men också tyngre för min del.. min hjärna funkar inte så att "bara ta en kaka", inte än ialla fall.

Bra peppsnack från din sida, tack! kram

Upp